Erotikbloggen: Kan man blive datingafhængig?

‘jeg skal da ha noget. det skal jeg da ha-det ska jeg da h-det skal jeg da ha!’, eller noget lignende siger ulrik thomsen i blinkende lygter et par gange. Rastløs og grådlabil skal han bare lige ha lidt coke, bare en streg, så skal det nok gå det hele.

sådan har jeg det ikke med dating. endnu. men jeg kan se værdien af fixet, og jeg mener, jeg kan se andre derude, som ikke kan undvære det daglige boost. den pirrende fornemmelse: Er der kommet post, er der besøg, er der nogen, der har svaret. Og er der muligvis ukendt guld, der venter i en ny søgning.

problemet – hvis det er et problem – er, at man allerede er ved at planlægge den næste date, før man overhovedet har mødt den første. og man tror, nej, man håber, at the motherload/the date to end all dates venter forude. flygtighed ligger i selve mediets natur.

på de sites, jeg har trawlet gennem to-tre år, ser jeg mange gengangere. piger, med let reviderede profiler. nogle af dem skriver endda ‘nu er jeg tilbage efter en pause’ – underforstået: jeg mødte en herinde, vi troede vi skulle være kærester, men det spillede ikke, så tar jeg en runde til- igen. måske er det bare mig, men jeg forstår ikke nødvendigheden af den information. måske tror de, at vi har siddet på lur og holdt øje med, at de ikke har betalt deres profiler, og nu, endelig, er de tilbage, så vi kan kaste vores opsparede kærlighed/liderlighed/opmærksomhed/pikbilleder efter dem.

hvad siger I – er dating en livsstil, et fix, eller bare et nødvendigt onde for singleforældre?

 

 

7 thoughts on “Erotikbloggen: Kan man blive datingafhængig?

Add yours

  1. Hmmm tænke tænk …

    Er det ikke den samme oplevelse man har når man går i byen og ser de samme mennesker i scoremode hænge hen over zinkdisken weekend efter weekend.

    Og hvad er der i vejen med at komme tilbage til dating livet igen og igen ??

    Kunsten består vel i at møde den nye med åbent sind, klar over at man jo i hvert tilfælde ikke er den første – men med håbet om at man måske bliver den sidste.

    Og dating one night stands er jo ikke anderledes en de one night stands der laves ude i byen.

    Datingsiderne tydeliggør vel bare det som vi alle frygter – nemlig at det er svært at finde den eneste ene og holde fast i hinanden.

    fO5

  2. Dating er et onde.
    Nogle gange et sjovt onde. Nogle gange et kedeligt onde. Nogle gange et onde onde.

    Kynisk ?
    Hmm – jeg tror ikke, at jeg bliver mere eller mindre kynisk af at have 2 dates på en uge. For så går der jo 3-4-5 uger uden en eneste.
    Jeg bliver kynisk, at de der kommer tæt og som derefter berømmer mig mine drømme og mit hjerte.
    Jeg bliver klogere, gladere, mere opmærksom og mere træt af at drikke en kop kaffe med et fremmed menneske. Meget sjældent har jeg følt, at jeg spildte tiden – selvom jeg da han stod der… og bare slet ikke satte gang i noget som helst.

  3. Kan man undgå at blive kynisk og overfladisk når man serie-dater i stor stil?
    Kan man for alvor være nærværende, og åben for at modtage på alle kanaler, når man styrter fra den ene kaffe-date til den anden?

    Ikke jeg, men jeg er på den anden side også netdating jomfru, så måske er jeg ikke kvalificeret til at mene noget om emnet…

  4. hmm man kan ikke vinde i lotteriet uden at spille med, men det kommer vel også på om man går efter den perfekte fulde plade eller bare en enkelt række?
    Så kommer det vel også an på, om man selv er helt klar på hvilket spil man deltager i eller om man bilder sig ind det er bingo man spiller, når det i realiteten er lotto.

    LilleQ

Skriv et svar

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.

Up ↑

