Erotikbloggen: Datingprofiler som de kunne være

Dette er en test. Hvis der måtte være en kvinde derude, ville du så svare på følgende profiler på et datingsite.

A: Ikke så meget pis: Jeg vil have en kvinde, der tager for sig af retterne i bogstavelig og overført betydning. Jeg gider ikke piger, der piller i salaten med dressing on the side. Jeg vil have en kvinde, der kan æde mig til morgenmand, og som jeg kan æde resten af dagen. Jeg vil have en kvinde, der ikke hopper på hypen, og som ikke er bange for dig og mig mod verden. Jeg vil have en kvinde, der tør falde fra hinanden uden at gå i stykker, og som kan samle mig op, når jeg er det. Jeg vil have en kvinde, der er ligeglad med navnet på tasken og ting, som kan købes i Normann. Jeg vil have en kvinde, der kan få mig til at grine – og som griner, når jeg er sjov. Hver gang.

NB: Denne kvinde ser selvfølgelig pishamrrende godt, dufter lækkert, har en cykel og bor i følgende postnumre: 1785 til 2700. Og denne kvinde er selvfølgelig susende depraveret i sengen. 

B: Perfekt kvinde søges af tabernar. Hvor lidt hår skal man have, før man er skaldet? Hvor længe skal man bo alene for at blive eneboer? Hvor særlig skal man være, før man er særling. Hvor ensporet skal man være for at blive stædig? Hvor firkantet skal man være for at blive egoist? Hvor indadvendt skal man være for at blive menneskesky. Hvor udadvendt skal man være for at blive overfladisk. Hvor fleksibel skal man være for at blive ligeglad. Hvor rummelig skal man blive for at være splittet? Og hvor skør skal man være, før man er rigtig fucked up? Og hvor stor skal ens pik være, før den er lille? Hvor selvironisk kan man være, før man bliver selvudslettende?

hvad siger I: A eller B? Og hvorfor

 

 

26 thoughts on “Erotikbloggen: Datingprofiler som de kunne være

Add yours

  1. “19 Tagkat… hmm mener nu jeg har selvværdet i orden og kan leve op til de nævnte krav i A… altså lige bortset fra postnummer og det med cylken ;-)

    Jeg finder den bare hurtigt kedelig fordi den i grunden ikke siger så meget andet end de tusindvis af andre enslydende “profiler” man kan læse sig frem til og på en eller anden måde kommer den til at ligen den typiske kvindelige udgave a la “Jeg vil have en mand med stort M, han skal være mit absolutte modstykke, give mig modspil, være en tyr i sengen og bla bla bla.”

    Det betyder ikke jeg ikke stiller krav, gu gør jeg… Jeg vil vildt gerne have en mand, som kan leve op til kravene i A… Men så skal han også helst indeholde humoren og selvironien fra B… for det gør ham i mine øjne langt mere interessant.

    …og har en en guldpik, for at låne en term andetsteds fra denne blog, så jeg i den grad solgt.

    LilleQ

  2. #23: Ja da!

    Jeg skriver og læser hellere en A-beskrivelse, men en mand der kan kalde sig selv for en tabernar er selvironisk og muuuurrsom! -og det ka vi li!

  3. #20
    Man må arbejde med dét man har at arbejde med

    Selv skrev jeg engang noget i stil med “Store kasser, lange ben, rakpkæftet og med på lit af hvert” ;-)

  4. jeg kan så oplyse, at jeg i min vanlige ubeslutsomme stil har brugt både a og b på en profil – og har hidtil virket bedre end alle andre (på trods af eller neop på grund af der ikke er billede på)

  5. Øhhhhh – er det noget med at vælge den profil (A), der stiller krav fra, fordi man ikke tror så meget på sig selv, at man mener at man kan indfri de fleste af kravene?

    Og dermed at vælge en profil (B), der ikke stiller krav?

    Stiller I ikke selv krav?

  6. Her vil jeg så godt lige indskyde til Piraten, at jeg skam HAR noget mellem ørerne! :-D
    Lizzy….som næsten ikke kan vente med at høre udfaldet ;-)

  7. #11 malle – det var dig der begyndte med vægten;-) Og vil du da danse?

    har allerede fået at vide at teksten er mangelfuld af administrator – de mener der mangler noget om min interesser. hvad hvis man ikke har nogen?

  8. #7.
    Min moar siger, at man aldrig spørger til en kvindes vægt. På et metaforisk plan kan jeg være ufattelig tung, ja, nærmest en personificering af Jabba the Hutt, hvis man ikke gider lege med på min bølgelængde. Men generelt er jeg ret let at danse med :) Var det svar?

    .. OG, jeg glæder mig til at høre om dating-helvedet og de spændstige (!) mails du har fået, som respons til din klichéfyldte profiltekst :P

  9. A fokuserer alt for meget på overflader til at være interessant for nogen som helst kvinde med noget som helst mellem ørerne.

    Han udstråler al for megen usikkerhed fordi han tydeligt udtrykker, at han skal have en partner, som han kan slås imod verden med. Han siger det jo direkte:

    “Jeg vil have en kvinde, der ikke hopper på hypen, og som ikke er bange for dig og mig mod verden”.

    Jeg er bange for den slags alliancer, der vidner om mandens umodenhed, for han skal jo bruge tosomhedsfølelsen til at styrke sig med. Jeg er med andre ord på forhånd gjort til en ting her, og der reflekteres naturligvis ikke på annoncen. For hans tøjbamse må jo være blevet stjålet i hans barndom eller noget…

    B derimod viser at han reflekterer over livet og over, hvordan vi mennesker vurderer hinanden, der er måske basis for noget der, men kun måske ;-)

  10. Så kan I godt se, hvor svært det er at være mand – to ret forskellige tekster – og kvinderne kan ikke blive enige ;-)

  11. A! For fanden!
    Den er tæskelækkert stykket sammen, og jeg ville ønske jeg var mand, og dermed kunne udføre den helt igennem legale cyberæter handling, nemlig copy/paste!
    B er for metaforisk, for flysk, en ren pleonasme, in my humble opinion naturligvis. Den er underholdende, men også lidt søgt. Umiddelbart kan jeg godt li’ den satiriske og selvironiske tilgang, med alle de modsættende spørgsmål. Men i længden bliver det anstrengende.
    Hvis det såkaldte kvindemenneske er rap nok til dig, så skal hun nok fange budskabet i A’eren, med det dersens glimt i øjet, og sende dig en mindst ligeså kommanderende og hårdt skåret mail tilbage :)

    Jeg har kun et krav: Jeg vil ha’ en mand, der kan bære mig. På alle områder. Er det virkeligt så svært?!

  12. A: Krav på krav og jeg vil ha… Kan man egentlig stille den slags krav op? Tænker hvordan kan man stille så mange og høje krav om et andet menneske uden at miste essensen i det man søger efter?

    NB. bor i det forkerte postnummer og min cykkel er lånt ud på ubestemt tid.

    B: er helt klart min favorit, som de ovenståene siger her er humer, selvironi og jeg kan ikke lade være med at sidde og tænke over hvad jeg ville svare på sprøgsmålene.

    LilleQ

  13. B helt sikkert

    A får mig til at overveje, om fyren der har skrevet det, ikke også liiige forventer, at man som min. har været med i opløbet til miss Universe, mestre madlavningens kunst, så selv kokkene på Norma ville tude af misundelse og samtidig altid er en forbløffende vidende og vittig konversationspartner hvadend det gælder omventkovelent bindinger eller potteplanter.

    B derimod pirre ens nysgerrighed, fordi den både er selvironisk men også vidner om tankevirksomhed.

  14. B! Klart.
    Jeg kan bedre med spørgsmåls stilen… end jeg vil ha´stilen. Omend den er bedre skrevet end de fleste i den kategori, kan jeg bedre li´den anden. Den for mig til at tænke. Så har du allerede sat noget igang ved mig… Uden at det handler om alt det jeg kan… og skal og burde.
    Derfor

  15. B.
    Why?

    Hmm – mere finurlig – Ved det faktisk ikke præcist – Tror heller ikke jeg vil tænke mere over det – Skal jo giftes snart (eller nowet) .

Skriv et svar

Blog på WordPress.com.

Up ↑

